Producția de la Dacia Mioveni a fost oprită timp de o oră, muncitorii de la schimbul unu oprindu-se inițial în parcarea din fața uzinei și huiduind conducerea care nu le asigură condiții optime de transport.
„Atâta timp cât aceste servicii de transport au fost asigurate de Dacia, peste 30 de ani, nu s-au întâmplat asemenea evenimente, în condițiile în care drumurile erau mult mai proaste. Incomparabil mai proaste cu ce există astăzi. Din nefericire, în ultima perioadă de timp, ultimele 3-4 luni, s-au întâmplat o serie de evenimente legate de mijloacele de transport. Șoferii care au fost salariați ai Dacia și au fost externalizați împreună cu activitatea la firmele care asigură transportul, o mare parte dintre ei și-au dat demisia pentru că n-au vrut să pună în dificultate securitatea salariaților pe care îi transportă și a lor. E un mare semn de întrebare, pentru că nu li se asigură piesele de schimb. (..) Multe autobuze sunt într-o stare precară. Au fost cumpărate de afară, în condiții pe care nu le cunoaștem, dar rezultatele se vad”, a declarat Anghel Marin, viceliderul Sindicatului Autoturisme Dacia.
„Aceste autobuze au sistemele de frânare defecte, vin cu uși deschise sau nu se închid, sistemul de direcție e defect. Salariații noștrii care fac naveta cu aceste autobuze, ne sesizează aproape zilnic problemele care se întâmplă pe aceste trasee. Nu e un singur traseu. Ce fac transportatorii? Iau autobuzul care are problemă și îl duc pe un alt traseu. Ei mută problema. Așa am ajuns să facem acest protest”, a declarat Avram Costel, un alt lider al muncitorilor de la Dacia.
Oamenii spun că protestul de vineri e doar primul din seria de proteste care vor urma, dacă nu li se vor lua în seamă nemulțumirile.
„Ce e astăzi e doar un început, un protest declanșat în urma ultimului eveniment care a avut loc pe traseul salariaților de acasă la serviciu. E al nu știu câtelea accident. Ca atare s-a ajus în faza în care salariaților le este teamă să se urce în autobuze”, a declarat Ion Iordache.
Mai mult, protestatarii susțin că au fost amenițați să nu vorbească despre problemele legate de transport.
Pe 25 noiembrie două autobuze care transportau muncitori de la Dacia s-au ciocnit la Pitești, iar autoritățile au activat planul roșu de intervenție. Din primele date a reieșit că autobuzele circulau în aceeași direcție, dinspre cartierul Trivale, iar unul dintre șoferi nu ar fi păstrat distanța în trafic și a lovit autobuzul din fața sa.
În sprijinul victimelor au sărit, pe lângă echipele de interveție, și alți participanți la trafic. Un polițist argeșean de la o secție din București a intrat pe geamul autobuzului și a ajutat la evacuarea răniților.
În urma accidentului, șoferul a fost transportat în stare gravă la spital, în comă, precum și un muncitor cu fracturi costale.